Zespół aktorski
Aktorzy
Przemysław Przestrzelski
Absolwent Wydziału Aktorskiego Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie /2021/
1.09.2020 – Narodowy Stary Teatr
„Wygląda jak miły chłopiec z sąsiedztwa, nie zwraca na siebie uwagi, typ klasowego śmieszka, ale na scenie, na estradzie dostaje nadwyżki z prawdy, nadwyżki z charakteru. Staje się fascynującym lustrem. Kiedy Przestrzelski śpiewał (…) na sali zapanowała cisza idealna. Słyszeliśmy własne oddechy i jeszcze tylko głos wokalisty, jego interpretację, jego skupienie. Majstersztyk” (Łukasz Maciejewski, kultura.onet.pl). Zdolności te docenił niemiecki reżyser Ersan Mondtag, obsadzając go w głównej roli w „Operze za trzy grosze” Brechta: „Przemysław Przestrzelski jako Mackie Majcher, który większą część spektaklu przedstawia nam (…) postać zakłamanego, bezwzględnego i okrutnie sarkastycznego mordercy, w finale wręcz przejmująco portretuje przypartego do muru, godzącego się z losem i drżącego z przerażenia złodziejaszka, na którego przyszedł kres. Ten przekłuty w jednej chwili balon pewności siebie zupełnie odwraca spojrzenie na całą postać” – pisał Wiesław Kowalski („Teatr dla Wszystkich”).
Młody aktor zagrał przejmujące ucieleśnienie czystego zła w „Dziejach grzechu” w reżyserii Wojtka Rodaka, który zredukował obsadę do siódemki aktorów, skupiając się „na relacji bohaterki z mężczyznami – niewiernym kochankiem Łukaszem (Szymon Czacki), zakochanym w niej Szczerbicem (Stanisław Linowski), przemocowym gangsterem Pochroniem (Przemysław Przestrzelski) i filantropem Bodzantą, ściągającym «upadłe» kobiety do swojego falanstera (Filip Perkowski)” – relacjonowała Magda Piekarska w „gazecie Wyborczej”.
O tym, że Przemysław Przestrzelski jest zdolny do podjęcia każdego scenicznego zadania, świadczy jego udział w spektaklu choreograficznym „Boa” Pawła Sakowicza, w którym aktor starannie operuje ciałem, tworząc nieszablonowanego bohatera. Widzowie Starego Teatru, umiejętności artysty mogli także poznać w precyzyjnym i wymagającym formalnie „Wymazywaniu” Klaudii Hartung-Wójciak oraz monumentalnym „Art of living” wg powieści Pereca, gdzie aktor wykonuje koronkową robotę, mierząc się zarówno z trudnym tekstem, jak i skomplikowanym ruchem scenicznym. Ze swadą i sporym poczuciem humoru kreuje kilka postaci, w tym papieża, w „Arianach” Beniamina M. Bukowskiego. Jest uwodzicielski i ironiczny jako przedstawiciel queerowego dworu Heroda w „Salome” Kuby Kowalskiego, z kolei w „Biesach. Spektaklu o piciu herbaty” Pawła Miśkiewicza demonstruje młodzieńczą, prowadzącą do destrukcji siłę Człowieka-bizona.
Urzekał widzów i krytyków w spektaklu dyplomowym „WOOD, czyli…nieznośna lekkość mikrofonu” w reżyserii Anny Radwan, o którym z taką estymą wypowiadał się cytowany powyżej Łukasz Maciejewski. Za spektakl chwalił go także Paweł Budziński: „Czy radośnie, czy melancholijnie, czy w scenie, czy w piosence – jest on świadomy prowadzonego słowa”, a także Agnieszka Olczyk, pisząc o aktorze, który „ściska za gardło w pełnej czułości pieśni”. Na deskach narodowej sceny zadebiutował w 2019 roku w spektaklach „Czartoryska. Artefakty” w reżyserii Miry Mańki, podczas którego – jak pisał Mateusz Koczka na portalu e-teatr.pl: „Dobrze się obserwuje krążenie bohaterów z ich tętniącą energią wokół tytułowej Izabeli” oraz w „Aktualnym stanie świata” Karola Klugowskiego, gdzie w awangardowej formie przybliżał widzom rolę artysty w najdonioślejszych wydarzeniach społecznych.
Doskonały warsztat – umiejętność panowania nad każdym gestem i grymasem – pozwoliły mu stworzyć intrygujące postaci o migotliwej tożsamości także w innych spektaklach Karola Klugowskiego na narodowej scenie: „Kartotece” według Tadeusza Różewicza oraz „Tonącej dziewczynie”. Aktora można zobaczyć także w „Karierze Artura Ui”, spektaklu wyreżyserowanym przez Remigiusza Brzyka w Teatrze w Krakowie im. J. Słowackiego.
W teatrze
W repertuarze
- Dzieje grzechu - Pochroń
- Boa
- Opera za trzy grosze - Mackie Majcher
- Salome
- Arianie - **
- Czartoryska. Artefakty
- Panny z Wilka - **
- Triumf woli - Dumny i wściekły**
Pozostałe
- Wymazywanie
- Stary in Concert vol. 2 Na Przekrój!
- Art of Living
- Obywatelka Kane
- Pustostan - czytanie
- Stary in concert vol. 1//: Gęste bity Krzewińska/Mart/Peszat / Kiwer/ Skoczek feat. Linowski/Przestrzelski - wokal
- 1871 / 1971 / 2021 BIESY – wieczór jubileuszowy
- BIESY. Spektakl o piciu herbaty
- Kartoteki
- Tonąca dziewczyna
- Niepodległości - wieczór I
- Niech żyje Polska /sztuka prawicowa // Aktualny stan świata