Dyrekcja

Dyrektor

Waldemar Raźniak

Waldemar
Raźniak

Dyrektor

Waldemar Raźniak

Kontakt: tel. 12 421 29 77 (sekretariat)

Reżyser, aktor, pedagog; w latach 2016-19 prorektor warszawskiej Akademii Teatralnej (w latach 2015/16 dziekan, a 2014/15 prodziekan Wydziału Aktorskiego tej uczelni); Waldman Professor in Theatre Arts w Emerson College w Bostonie (USA, 2019); wykładowca na Wydziale Teatru Tańca PWST Kraków (Wydział Zamiejscowy w Bytomiu, 2011-14); ukończył Wydział Reżyserii AT (2010), aktorstwo w PWST w Krakowie (2006), zarządzanie kulturą na Uniwersytecie Jagiellońskim (2006) oraz kurs „Singing in the Theatre” w Conservatoire for Music & Theatre w Guildford (Wielka Brytania); odbył staż reżyserski w Rosyjskiej Akademii Sztuki Teatralnej GITIS w Moskwie; laureat stypendium humanistycznego Universidad Nacional Autonoma de Mexico.

Zadebiutował spektaklem “Wassa Żeleznowa” M. Gorkiego w Och-Teatrze (w rolach głównych Krystyna Janda, Jerzy Trela, 2010); wyreżyserował ponad 20 przedstawień, m.in. : operę “Birdy” do muzyki K. Nepelskiego (Tete a Tete Festival London 2019); “Tragedię Jana” J. Gawatowica (2018) i “Studium o Hamletach” z Tomaszem Rodowiczem (Teatr Chorea w Łodzi, 2017); “Kobietę w lustrze” P. Domalewskiego (WFDiF, 2016); “Burzę” W. Szekspira (Białostocki Teatr Lalek, 2015); “Otella” W. Szekspira (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2015); operę “Orlando Paladino” J. Haydna (Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie – UMFC i AT, 2015); “Mistrza i Małgorzatę” M. Bułhakowa (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie, 2015); “Aksamitnego Królika” M. Wiliams (Teatr Guliwer w Warszawie, 2014); “Joannę Szaloną; Królowę” Jolanty Janiczak (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2013), “Bordel Formidable! | Extravaganza” wg Ionesco/Krasińskiego, “Wieczór Kuglarzy” I. Bergmana (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie, 2013-2012), “Scenę na wypadek deszczu” O. Cottona (Teatr Powszechny w Łodzi, 2013); “Morfinę” wg Jeleny i Michaiła Bułhakow (Teatr Muzyczny Roma w Warszawie, 2011), “Czyż nie dobija się koni?” wg. H. McCoy’a (WTT w Bytomiu, 2011), “Scenariusz dla Trzech Aktorów” B. Schaeffera (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2010), “Idiotę” wg F. Dostojewskiego w teatrze Collegium Nobilium (dyplom reżyserski, 2009); operę elektroniczną „Solaris” na podstawie powieści S. Lema (Festiwal Teatralny Malta w Poznaniu — Nowe Sytuacje/wyróżnienie, 2008).

Obok literatury rosyjskiej i szekspirowskiej interesuje się teatrem fizycznym, teatrem tańca, współczesną operą oraz realizacją słuchowisk w formie audiobooków (“Solaris”, “Fahrenheit 451” i “Upadek Gigantów” dla audioteka.pl). Prowadził warsztaty aktorskie dla studentów w Stanach Zjednoczonych (UCLA, Emerson College), Niemczech (Festiwal Ruhrtiennale), Chinach (Central Academy of Drama w Pekinie), w Meksyku (UNAM) oraz w Wlk. Brytanii (Drama Studio London).

Grał m.in. w przedstawieniach PWST Kraków: „Zielona gęś” w reż. Marty Stebnickiej, „Wieczór Trzech Króli” w reż. Jerzego Stuhra, „Wizji Mozarta” w reż. Romana Gancarczyka, jak również w „Ryszardzie III” w reż. J. Stuhra w Teatrze Ludowym w Krakowie. Wystąpił w cyklu „Niekabaretów” Macieja Nowaka w Teatrze Wybrzeże w Gdańsku oraz w filmach „Mniejsze zło” Janusza Morgensterna, „Mała Moskwa”, “80 milionów” i “Fotograf” Waldemara Krzystka.

Zastępca dyrektora ds. artystycznych

Beniamin M. Bukowski

Beniamin
M.
Bukowski

Zastępca dyrektora ds. artystycznych

Beniamin M. Bukowski 

Kontakt: beniamin.bukowski@stary.pl

Reżyser, dramatopisarz i dramaturg. Jest absolwentem MISH UJ (filozofia, historia sztuki) i AST w Krakowie (reżyseria teatralna), doktorantem Instytutu Filozofii UJ.

Jego tekstem, który odniósł największy sukces i doczekał się wielu realizacji byli „Niesamowici bracia Limbourg”, dramat opowiadający o średniowiecznych artystach tworzących w czasach zarazy. Tekst zdobył Gdyńską Alternatywną Nagrodę Publiczności, doczekał się wielu przekładów i inscenizacji oraz realizacji filmowej w ramach cyklu Teatroteka (Nagroda Publiczności festiwalu Teatroteka Fest oraz Silver Remi Award festiwalu filmowego w Houston). Dużym sukcesem był również dramat „Mazagan. Miasto”, tłumaczony i nagradzany w międzynarodowych konkursach; opowiadający o polsko-żydowskim awangardowym artyście-plastyku Jonaszu Sternie „Jonasz” (zrealizowany w formie słuchowiska radiowego), premierujący w zeszłym roku w monachijskim Residenztheater „Marienplatz” czy „Gombrowicz. Trzynasty wykład”, zrealizowany we Francji monodram. Do najważniejszych realizacji reżyserskich Bukowskiego należą autorski spektakl „Mosdorf. Rekonstrukcja” w Nowym Teatrze w Poznaniu (nagroda publiczności festiwalu m-teatr w Kaliszu), monodram „Zofia” wg Anny Wakulik w Teatrze Powszechnym w Warszawie, czy spektakle takie jak „Podwyżka” (Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu”), „Królowa Śniegu” (Teatr im. A. Fredry w Gnieźnie), czy wspomniane już realizacje „Niesamowitch braci Limbourg” (Teatroteka WFDiF) i „Mazagan” (Teatr Żydowski w Krakowie). Jako dramaturg Bukowski współpracuje stale w duecie twórczym z Katarzyną Kalwat (m.in. „Staff Only”, „Walser. I would prefer not to”, cykl „Maria Klassenberg), współpracował też m.in. z Andrásem Dömötörem, Judytą Berłowską, Joanną Grabowiecką, Magdaleną Piekorz, Tomkiem Kaczorowskim, Jagodą Madej czy Julią Szmyt.

Laureat kilkunastu prestiżowych konkursów dramaturgicznych i reżyserskich: m.in. Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej, Nagrody Publiczności Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej, Silver Remi Award festiwalu filmowego w Houston, II. miejsca w międzynarodowym konkursie Talking About Borders organizowanym przez Staatstheater w Norymberdze, nagrody publiczności Teatroteka Fest, nagrody publiczności festiwalu młodego teatru m-teatr w Koszalinie. Laureat programu Placówka Instytutu Teatralnego w Warszawie (projekt „Drzewo poznania”), stypendium Teatroteki WFDiF i ZAiKS-u, czy Ogólnopolskiego Konkursu na Sztukę dla Dzieci i Młodzieży Centrum Sztuki Dziecka w Poznaniu (II i III miejsce)

Publikowany i wystawiany w Polsce i za granicą, jego teksty były przekładane na j. angielski, francuski, niemiecki, białoruski, ukraiński i gruziński. Stypendysta m.in. Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego (program Młoda Polska), Nowego Teatru w Warszawie, Residenztheater w Monachium.

We Francji stale współpracuje z tłumaczką Agnieszką Zgieb, która przełożyła do tej pory trzy jego teksty: „Niesamowitych braci Limbourg”, „Jonasza” i „Gombrowicza. Trzynasty wykład”. Dwie pierwsze sztuki ukazały się w formie książki. Przekład „Niesamowitych braci Limbourg” otrzymał nagrodę Centre Antoine Vitez za najlepsze tłumaczenie dramatu zagranicznego we Francji (2017) i został w formie czytania zaprezentowany podczas Festiwalu w Awinionie. Francuska wersja monodramu gombrowiczowskiego doczekała się z kolei premiery paryskiej jako monodram aktora Carlo Brandta.

W Starym Teatrze wyreżyserował spektakl “Arianie”.

Zastępca dyrektora do spraw technicznych i administracyjnych

Dariusz Barszczewski

Dariusz
Barszczewski

Zastępca dyrektora do spraw technicznych i administracyjnych

Dariusz Barszczewski

Kontakt: tel. 12 421 29 77 (sekretariat)

Inżynier architekt, absolwent Wydziału Architektury i Urbanistyki Politechniki Krakowskiej (1994) oraz studiów podyplomowych Międzynarodowe procedury organizacji inwestycji według FIDIC na Politechnice Wrocławskiej (2019). W latach 2015-2021 pracował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie jako zastępca kierownika Działu Administracyjno-Gospodarczego, a następnie Główny specjalista ds. inwestycji.

Wcześniej (lata 2008-2015) prowadził własne biuro architektoniczne, zajmujące się projektami dla osób prywatnych oraz współpracą z dużymi partnerami – zarówno prywatnymi, jak i instytucjami budżetowymi. W latach 1996-2008 zajmował różne stanowiska w firmie budowlanej PPU ILKUS sp. z o.o., awansując od specjalisty ds. produkcji po zastępcę Dyrektora.

Ukończył liczne szkolenia doskonalące kompetencje zawodowe, m.in. w dziedzinie finansów, przetargów, prawa zamówień publicznych czy okresowych kontroli budynków.

Główna Księgowa

Alina Nowak

Alina
Nowak

Główna Księgowa

Kontakt: tel. 12 421 77 33 mail: alina.nowak@stary.pl

Alina Nowak jest pracownicą Narodowego Starego Teatru od 1987 roku.  W pierwszych latach po uzyskaniu dyplomu w krakowskiej Akademii Ekonomicznej na kierunku Organizacja i Zarządzanie była zatrudniona w Krakowskim Wydawnictwie Prasowym.  01.01.1987 roku podjęła pracę w Starym Teatrze.  W latach 1987 – 1991 pełniła funkcję zastępcy, a od 1991 roku głównej księgowej tej instytucji. Współpracowała z dyrektorami: Stanisławem Radwanem, Tadeuszem Bradeckim, Krystyną Meissner, Jerzym Bińczyckim, Jerzym Koenigiem, Mikołajem Grabowskim, Janem Klatą, Markiem Mikosem a obecnie Waldemarem Raźniakiem. W ciągu ponad 30 lat pracy była wielokrotnie nagradzana przez kolejnych dyrektorów.  W 2014 roku została odznaczona odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” przyznaną przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Rada Artystyczna

Rada Artystyczna

Skład Rady Artystycznej:

Katarzyna Krzanowska

Roman Gancarczyk

Ewa Kaim

Radosław Krzyżowski

Beata Paluch-Zarycka

Łukasz Stawarczyk

Alicja Wojnowska

 

 

Kontakt: tel. 12 421 29 77 (sekretariat)

e-mail: sekretariat@stary.pl

Sekretariat

Sekretariat

 

Monika Chyla – sekretarka

tel. 12 421 29 77 ; tel. 12 422 80 20 lub 12 422 85 66, wew. 110

e-mail: sekretariat@stary.pl