Zespół aktorski

Aktorzy

Paulina Kondrak

Paulina Kondrak

Aktorka o znakomitym warsztacie, przygotowaniu wokalnym i wdzięku. Swoją rolą w „Podróżach Guliwera” Pawła Miśkiewicza potwierdziła najwyższe umiejętności aktorskie, które pozwoliły jej z lekkością podawać niełatwe, filozoficzne monologi. Dołączyła także do obsady „Panien z Wilka” w reżyserii Agnieszki Glińskiej, gdzie dublując Paulinę Puślednik tworzy charyzmatyczną interpretację Iwaszkiewiczowskiej Zosi. To jej także reżyserka powierzyła rolę Sofii w czytaniu „Wujaszka Wani”, o którym Maciej Stroiński pisał „Takie wydarzenia to mogę oglądać nawet na mikrofalówce”. Aktorka wystąpiła również w zoomowisku „Niezastane miasta” w reżyserii Małgorzaty Jakubowskiej – spektaklu o poszukiwaniu utraconego poczucia rzeczywistości.

Na deskach Narodowego Starego Teatru zadebiutowała w inscenizacji „Masary” Mariusa Ivaškievičiusa potrójną rolą Córki w Donbasie, Córki w Holandii i Aktorki Beaty w niewoli w Piekle, sugestywnie oddając cierpienie niewinnych ofiar aktów przemocy w dzisiejszym świecie. Wcześniej z powodzeniem występowała w krakowskich teatrach im. Słowackiego, Ludowym oraz STU, a także w warszawskim Ateneum. W stolicy zagrała w „Kandydzie” w reżyserii Adama i Macieja Wojtyszków, a jej rola, a właściwie kilka ról, zostały docenione przez krytyków. Z kolei w „Ojcu” w reżyserii Iwony Kempytragikomicznej opowieści o starości i trudnościach w nawiązywaniu relacji rodzinnych, wcielając się w enigmatyczną postać kobiety, będącej jedynie wytworem schorowanego umysłu głównego bohatera (Marian Opania), udowodniła talent do kreowania postaci drugiego planu.

Jeszcze jako studentka krakowskiej AST (PWST) otrzymała wyróżnienie za rolę we „Wspomnieniach polskich” w reżyserii Mikołaja Grabowskiego na Festiwalu Szkół Teatralnych: „Wśród obsady aktorskiej zdecydowanie na pierwszy plan wysuwa się kreacja Pauliny Kondrak, potrafiącej rozbawić publiczność swoim perfekcyjnym naśladowaniem góralskiej gwary czy doprowadzaniem do absurdu (dzięki mistrzowsko opanowanej dykcji) sceny szkolnego dialogu dotykającego kwestii patriotyzmu i stosunku do narodowych świętości” (Aleksandra Naróg).

W Teatrze im. Słowackiego zagrała w spektaklu opartym na utworach Antona Czechowa pt. „Nie całkiem wesoła historia” w reżyserii Józefa Opalskiego. Wspólnie z zespołem stworzyła spektakl o samotności „precyzyjnie okrutny i okrutnie precyzyjny” (Wacław Krupiński), który na długo zapadł w pamięć widzów. Właśnie tym przedstawieniem Paulina Kondrak wkroczyła na profesjonalną scenę.

Krakowską publiczność zachwyciła także umiejętnościami nie tylko wokalnymi w spektaklu Teatru Ludowego opartym na muzyce Zygmunta Koniecznego. „Kondrak w piosence «Zahipnotyzuj mnie» zdaje się wychodzić poza ramy spektaklu muzycznego i tworzy pełnowymiarową postać, której historię chętnie bym poznała” (Justyna Arabska). „Ze wszystkich wykonywanych na scenie piosenek, to właśnie «To taka głupia to ja już nie jestem» w wykonaniu Kondrak urzekła mnie najbardziej” (Ola Mysłek).

W Teatrze Scena STU aktorka zagrała Anielę w „Ślubach panieńskich” w reżyserii Krzysztofa Pluskoty: „Paulina Kondrak jako bardziej delikatna z panien świetnie oddała niepewność i niezdecydowanie, charakterystyczne dla Anieli” (Emilia Kwapniewska). W tym samym teatrze można obejrzeć spektakl Krzysztofa Jasińskiego „Wiedźmy”, na podstawie różnych dramatów Szekspira, gdzie aktorka wciela się m.in. w postać Julii. (db)

Nagrody

2017 – Stypendium Twórcze Miasta Krakowa

2017 – Wyróżnienie jury na 35. Festiwalu Szkół Teatralnych za spektakl Wspomnienia polskie (reż. Mikołaj Grabowski)

2017 – Stypendium za wybitne osiągnięcia artystyczne „Sapere Auso”

W teatrze

Pozostałe

  • Masara - Córka w Donbasie, Córka w Holandii, Aktorka Beata w niewoli w Piekle