Repertuar
Panny z Wilka
Reż. Agnieszka Glińska
ul. Starowiślna 21
…odszedł zanim się dowiedział, jak to wszystko nic nie znaczy, to, co człowiek postanawia i dokonywa świadomie, a wszystko ważne dokonane niechcący zostaje gdzieś za nami i potem nas ściga. (Jarosław Iwaszkiewicz, Panny z Wilka)
Odwiedzający Wilko po 15 latach Wiktor przegląda się we własnych wspomnieniach i podejmuje próbę zrekonstruowania siebie samego. Spotkanie z kobietami z przeszłości konfrontuje go z pustką i jałowością własnej egzystencji, doświadczenie wojenne odebrało mu zdolność przeżywania uczuć. W spektaklu jednak, tytułowe panny – siostry z Wilka, nie są tylko fantazmatem kobiecości i projekcją bohatera, zyskują własny głos i tożsamość. Agnieszka Glińska z Martą Konarzewską świadomie zawłaszczają Iwaszkiewiczowską narrację i oddają pole kobiecym bohaterkom opowiadania. Na Wiktora patrzymy ich oczyma, dowiadujemy się również, w jaki sposób czas, który upłynął, zmienił je same. Gdzie zaczyna się i kończy życie? Kiedy o sobie decydujemy? Czym jest osobista wolność i nasze życiowe wybory? – Spektakl Agnieszki Glińskiej łączy tkankę opowiadania Iwaszkiewicza z kontekstem tych pytań dziś.
Być może Jarosław Iwaszkiewicz byłby zdziwiony adaptacją swojego pięknego opowiadania w Starym Teatrze w Krakowie. Ale o tym możemy tylko przypuszczać. Pewne jest, że „Panny z Wilka” w reżyserii Agnieszki Glińskiej to bardzo ciekawa interpretacja tej prozy i świetny spektakl.
Wojciech Majcherek, onet.pl
Nagrody i wyjazdy:
Nagroda specjalna za zbiorowy portret kobiecości dla Kai Chmielewskiej, Aldony Grochal, Ewy Kaim, Pauliny Puślednik, Anny Radwan i Doroty Segdy
2019 – 24. Międzynarodowy Festiwal „Konfrontacje Teatralne”, Lublin
2020 – 60. Kaliskie Spotkania Teatralne – Nagroda specjalna za zbiorowy portret kobiecości dla Kai Chmielewskiej, Aldony Grochal, Ewy Kaim, Pauliny Puślednik, Anny Radwan i Doroty Segdy
2021 – 45. Opolskie Konfrontacje Teatralne „Klasyka Żywa” – Nagrody indywidualne dla Ewy Kaim i Anny Radwan
Spektakl bierze udział w V edycji Konkursu na Inscenizację Dawnych Dzieł Literatury Polskiej „Klasyka Żywa”.
2022 –48. Tyskie Spotkania Teatralne ( pokaz w siedzibie)
Maciej Charyton
obsada
- Natalia Kaja Chmielewska
- Aldona Grochal
- Ewa Kaim
- Paulina Puślednik, Paulina Kondrak **
- Anna Radwan
- Dorota Segda
- Szymon Czacki
- Adam Nawojczyk
- Jacek Romanowski
- Robert Ciszewski (AST), Stanisław Linowski, Mikołaj Kubacki, Maciej Charyton **
- Stanisław Linowski, Michał Balicki (gościnnie) **
- Przemysław Kowalski (AST), Przemysław Przestrzelski **
- ** rola dublowana
Twórcy
- Agnieszka Glińska reżyseria / opracowanie i adaptacja
- Marta Konarzewska scenariusz i adaptacja
- Monika Nyckowska scenografia
- Igor Nikiforow, Jerzy Rogiewicz muzyka
- Jacqueline Sobiszewski reżyseria światła
- Ewa Wrześniak inspicjentka / suflerka
- Paulina Puślednik asystentka reżyserki
- Jagna Janicka kostiumy
- Anna Rogóż asystentka scenografki
- Ewa Pieronkiewicz (ASP) asystentka kostiumografki
- Weronika Pelczyńska konsultacje choreograficzne
- Franciszek Przybylski wideo