Zespół aktorski
Aktorzy

Mikołaj Kubacki
Absolwent Wydziału Aktorskiego Akademii Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie /2019/
1.02.2019 – Narodowy Stary Teatr, Kraków
Najlepszy aktor młodego pokolenia wybrany głosami publiczności w krakowskim plebiscycie All in UJ „Chodźże do Teatru”. W Starym Teatrze zadebiutował w medytacji teatralnej „Nic” w reżyserii Krzysztofa Garbaczewskiego, zagrał też w kolejnym spektaklu reżysera – wirtualnej adaptacji „Snu nocy letniej” – gdzie wcielił się w Tezeusza, o którym tak pisała Joanna Targoń: „Podobało mi się to, że Mikołaj Kubacki jako Tezeusz niepoważnie traktuje swój queerowy kostium, zamaszyście podciągając falbanki stanika”. Fascynuje jako diaboliczny Wierchowieński i Murray w „Biesach. Spektaklu o piciu herbaty” Pawła Miśkiewicza na podstawie dzieła Dostojewskiego. Znakomity w precyzyjnie skomponowanym spektaklu Karola Klugowskiego „Tonąca dziewczyna”, za który cały zespół otrzymał entuzjastyczne recenzje: „nie tylko weszli z dziecięcą ciekawością w tę zabawę (tak, zabawę), ale i wspaniale się w niej odnaleźli, nie wychodząc jednak poza klasyczną hm… pięciolinię” (Rafał Turowski, rafalturow.ski). To także jemu Magda Szpecht powierzyła rolę we „Fiasku” na motywach powieści Stanisława Lema, które stawia pesymistyczną diagnozę naszej cywilizacji. Na deskach narodowej sceny możemy go również zobaczyć w tytułowej roli w spektaklu „Nadchodzi chłopiec” w reżyserii Marcina Wierzchowskiego, gdzie „Spotykamy bohaterów w sytuacji wyjątkowo osobistej. Ludobójstwo staje się bliskie cierpieniu jednostki, a przywołana historia zdaje się ostrzegać przed tym, aby nie traktować masowej zagłady jak setek tysięcy. (…) Czy czternastoletni Tong-Ho, który nie odnajduje przyjaciela wśród poległych, może nie wzruszać, mimo odległości dzielącej nas na mapie?” (Michał Osadnik).
Kubacki intryguje również w nawiązującym do teatru Schaefferowskiego „Aktualnym stanie świata” Karola Klugowskiego, pokazywanym w Starym Teatrze w ramach „Niepodległości”, w „Kartotekach” tego samego reżysera, a także „Królestwie” Remigiusza Brzyka, gdzie wciela się w rolę pomywacza, dublując nestorów polskiej sceny – Krzysztofa Globisza i Jana Peszka. Aktora podziwiać można także w nagradzanych „Pannach z Wilka” w reżyserii Agnieszki Glińskiej.
Uznanie publiczności zdobył dzięki spektaklom dyplomowym – „prawie my” w reżyserii Marcina Wierzchowskiego oraz „#Gwałt na Lukrecji” w reżyserii Marcina Libera, o którym Łukasz Gazur pisał „podoba mi się energia, zadziorność, gierki z teatrem Szekspirowskim. Ciekawa to obietnica na przyszłość” („Dziennik Polski”). Spektakl inspirowany tekstem Szekspira dotknął wrażliwej problematyki przemocy seksualnej wobec kobiet „Kiedy Dawid Chudy i Mikołaj Kubacki rozpoczynają swoją tyradę dominacji stereotypowych samców, wściekłe uderzenie w blachę i metalowy huk (…) wydaje się równie wymowny, co agresywna sekwencja krzyków” pisała Joanna Raba, zwracając uwagę na dźwiękową tkankę spektaklu (Teatr dla wszystkich online).
W nostalgicznym spektaklu dyplomowym „prawie my” w reżyserii Marcina Wierzchowskiego aktor opowiada historię własnych rodziców. „W opowieściach studentów urok mają zarówno siermiężny czas schyłku komuny, jak i szalone lata dziewięćdziesiąte, w których świat stał się szerszy i bardziej kolorowy. (…) Aktorzy postaci swoich rodziców rysują grubą kreską, podkreślając charakterystyczne gesty czy sposób mówienia. W spektaklu dominuje strategia «przedstawiania» – pokazywania sytuacji, opowiadania o nich z pewnego dystansu, bez budowania głębokich psychologicznych postaci (Zuzanna Berendt, Internetowy Magazyn „Teatralia”).
Mikołaj Kubacki występował także w Salonie Poezji Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie, którym uczczono 75-lecie powstania Teatru Rapsodycznego: „studenci prof. Doroty Segdy, studenci III roku aktorstwa (…) mówili fragmenty «Rzeczy o wolności słowa» Cypriana Kamila Norwida, mówili wybornie, jakby się niewiele zmieniło od tamtego dalekiego 1 listopada” relacjonował Paweł Głowacki („Dziennik Polski”). Aktor wcielił się też w postać Maksymiliana Wrońskiego w spektaklu Teatru Telewizji „Człowiek, który zatrzymał Rosję”, kameralnej opowieści „o potędze ludzkiego umysłu, dla której tło stanowi pełna determinacji walka wywiadów i wszechobecne przeczucie nadciągającej klęski” (Marta Odziomek, „Gazeta Wyborcza Katowice” online).
Aktor miał również okazję zadebiutować na dużym ekranie w filmie „Fanatyk” (reż. Michał Tylka), gdzie wcielił się w główną rolę Jakuba Gałeckiego (Anona). W ostatnich latach wziął udział w wielu produkcjach filmowych, wyreżyserowanych przez uznanych twórców: Kasię Adamik, Wojciecha Smarzowskiego, Stevena Oritta, Michała Rosę.
W teatrze
W repertuarze
- Opera za trzy grosze - Kuba
- Salome
- Sen nocy letniej - Tezeusz
- BIESY. Spektakl o piciu herbaty
- Fiasko
- Fiasko - work in progress
- Tonąca dziewczyna
- Nic
- Królestwo - ** / - **
- Panny z Wilka - **