Repertuar
Masara
Marius Ivaškevičius
Reż. Stanisław Mojsiejew
Reż. Stanisław Mojsiejew
Duża Scena
ul. Jagiellońska 1
ul. Jagiellońska 1
Data
premiery
17.02
2018
2018
daty
wystawiania
- 17.02
2018 - 18.02
2018 - 20.02
2018 - 21.02
2018 - 22.02
2018 - 23.02
2018 - 24.03
2018 - 25.03
2018 - 27.03
2018 - 18.04
2018 - 19.04
2018 - 29.05
2018 - 30.05
2018 - 14.06
2018 - 15.06
2018 - 20.09
2018 - 21.09
2018 - 07.11
2018 - 08.11
2018 - 09.11
2018 - 04.12
2018 - 05.12
2018 - 06.12
2018 - 15.01
2019 - 16.01
2019
czas
trwania
2 godz. 40 min.
1 przerwa
1 przerwa
Efektowna, wystawiana już w kilku krajach sztuka Mariusa Ivaškevičiusa w znakomitym przekładzie Agnieszki Lubomiry Piotrowskiej to mocna i jednocześnie niepoprawnie śmieszna groteska z elementami stylu gore o eskalacji zła w dzisiejszym świecie, o spirali przemocy, której nikt nie zamierza przerwać, o nietolerancji, odrzucaniu wyśmiewanej politycznej poprawności, braku empatii i zasad. O tchórzostwie i heroizmie. I kompletnej niemożności porozumienia. Na takim gruncie z łatwością mnożą się tajemnicze wirusy herpes – tajna broń wszelkiego zła. „Wyobraź sobie, siedzą w systemie nerwowym człowieka, przyczajone – głodne, nic nie żrą. (…) Czekają na sygnał, kiedy przeziębienie, albo inny wirus się wedrze i cały system immunologiczny rzuci się do walki. No i wtedy nadchodzi herpes. Daje rozkaz do ataku i wojownicy ruszają rozstrzygać historię – cała ta głębinowa armia kroczy śladami swoich dziadów i pradziadów” – tłumaczy tytułowy Masara, atrakcyjne wcielenie zła. Bo zło jest sexy, zło to adrenalina. Genialnie sprzedaje się w internecie, co spektakl pokazuje z ironiczną dosłownością. Dlatego na zło najłatwiej odpowiedzieć złem, wstawić hasło na sztandary i rzucić się wrogom do gardła. Dobro gra fair, jest słabe, nieefektowne i nudne – nie ma żadnych szans: czy ktoś dzisiaj naprawdę myśli o nadstawianiu drugiego policzka? Czy w finale kiełkuje cień nadziei? – to pytanie do wszystkich widzów…
Aktorzy dali szansę przedstawieniu, bo uwierzyli w dramat i jego przesłanie. Weszli w makabryczny świat „Masary” bardzo mocno i bez zabezpieczeń. (…) Radosław Krzyżowski w obrazoburczej przemowie obrazującej poglądy dużej części także polskiego społeczeństwa jest fantastyczny i przypomina dawne spektakle przy Placu Szczepańskim. Jako Masara, bożek wojny strącony do Piekła, też ma świetne momenty. Jacek Wakar, Onet Kultura
Spektakl dla widzów dorosłych.
obsada
- Aldona Grochal Biedna – Krewna ofiar w Holandii,Matka poległego syna w Piekle
- Małgorzata Gałkowska Matka w Donbasie, Matka w Holandii, Główny jeniec w Piekle
- Paulina Kondrak Córka w Donbasie, Córka w Holandii, Aktorka Beata w niewoli w Piekle
- Katarzyna Krzanowska Słodka – Przedstawicielka rządu Holandii, Aktorka w Piekle
- Paulina Puślednik Pusia – Aktorka w sali, Wiedźma w Piekle
- Anna Radwan, Lidia Duda Czuła – Krewna ofiar w Holandii, Matka poległego syna w Piekle**
- Bogdan Brzyski Żołnierz w Donbasie, ekstremista w Holandii, Jeniec wojenny Stanisław Nowopolski w Piekle
- Maciej Charyton, Grzegorz Grabowski Syn w Donbasie, Syn w Holandii, Jeniec wojenny Tadeusz Iwaszkiewicz w Piekle**
- Roman Gancarczyk Ojciec w Donbasie, Ojciec w Holandii, Oficer Piotr Stolczyk w niewoli w Piekle
- Zbigniew W. Kaleta Żołnierz w Donbasie, ekstremista w Holandii, Jeniec wojenny Marcin Niepokój w Piekle
- Radosław Krzyżowski Masara - Zwolniony z zespołu aktor w sali, Masara w Piekle
** rola dublowana
Twórcy
- Stanisław Mojsiejew Reżyseria
- Agnieszka Lubomira Piotrowska Przekład
- Władimir Kowalczuk Scenografia i kostiumy
- Evgueni Galperine Muzyka
- Zbigniew S. Kaleta Inspicjent / sufler
Warning: file_get_contents(http://vimeo.com/api/v2/video/259219150?dnt=1&app_id=122963.php): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /wp-content/themes/stary-teatr/single-repertuar.php on line 159