Repertuar
Płatonow
Reż. Konstantin Bogomołow
ul. Starowiślna 21
Data
premiery
2015
daty
wystawiania
- 22.02
2017 - 23.02
2017 - 24.02
2017 - 26.05
2017 - 27.05
2017 - 28.05
2017 - 11.06
2017 - 13.06
2017 - 14.06
2017 - 22.09
2017 - 23.09
2017 - 08.11
2017 - 09.11
2017 - 01.12
2017 - 02.12
2017 - 27.01
2018 - 28.01
2018 - 03.02
2018 - 04.02
2018 - 06.02
2018 - 07.02
2018 - 28.03
2018 - 29.03
2018 - 03.04
2018 - 09.05
2018 - 10.05
2018 - 01.06
2018 - 02.06
2018 - 25.09
2018 - 26.09
2018 - 24.10
2018 - 25.10
2018 - 15.02
2019 - 16.02
2019 - 17.02
2019 - 07.04
2019 - 09.04
2019 - 06.10
2020 - 07.10
2020 - 22.10
2020 - 23.10
2020 - 24.10
2020 - 02.12
2020 - 03.12
2020 - 04.12
2020 - 05.01
2021 - 07.01
2021 - 08.01
2021 - 12.03
2021 - 13.03
2021 - 14.03
2021 - 16.03
2021 - 13.04
2021 - 14.04
2021 - 15.04
2021 - 16.09
2021 - 17.09
2021 - 18.09
2021
czas
trwania
1 przerwa
Wypaleni mieszkańcy rosyjskiego dworku wydają się w nim uwięzieni, niczym w kosmicznej kapsule czasu. Skazani tylko na siebie, zadręczają się nawzajem i przeżywają zaplanowane dla nich przez młodego Czechowa sercowe dramaty. Bogomołow zmienia jednak zasady gry: w rolach męskich oglądamy kobiety, a w rolach żeńskich mężczyzn. Czechow, podany przez rosyjskiego reżysera na chłodno, okazuje się przewrotną analizą międzyludzkich relacji: W zamianie pań i panów jest […] rys jakiejś chłodnej abstrakcji,; niewolnej od feministycznego podtekstu. W scenach, w których kobiety grające mężczyzn taksują żony wzrokiem, ujawnia się arbitralna przemoc patriarchatu, władza męskiego spojrzenia – napisał Witold Mrozek. – Okazuje się, że okrucieństwo Czechowowskich relacji wychodzi ostrzej, gdy odrzeć je z psychologicznego sztafażu teatru końca XIX w. W tej wszechobecnej nudzie życia na peryferiach imperium prym wiedzie lokalny Don Juan, tytułowy Płatonow, grany powściągliwie, a zarazem brawurowo przez Annę Radwan.
Niby nie ma już powrotu do tamtego świata, […] a widmo bankructwa majątków od dawna zastąpiło widmo idei, brak pryncypiów którym warto zawierzyć, a jednak cudowni utracjusze i piękne, smutne męczennice z Czechowa, wydają się bliżsi niż kiedykolwiek wcześniej, trochę im zazdrościmy. Oni wciąż uparcie szukają sensu, a chociaż niczego specjalnego nie znajdują, nie przestają działać. Nam już się nie chce. Pojęcie sens jest ikonką w „gogle”, na iphonie. Za chwilę sens zmieni się zresztą w seks. I tak w kółko.
Łukasz Maciejewski, www.aict.art.pl
Nagrody i wyjazdy:
- 2016 – XXXVI Warszawskie Spotkania Teatralne
- 2016 – 56 Kaliskie Spotkanie Teatralne
obsada
- Adam Nawojczyk Anna Wojnicew
- Małgorzata Gałkowska Sergiej, jej pasierb **
- Zbigniew W. Kaleta Sofia, jego żona
- Małgorzata Gałkowska, Paulina Puślednik Porfiry Głagoliew **
- Jaśmina Polak (gościnnie), Maja Wolska Iwan Trylecki **
- Anna Dymna Nikołaj Trylecki, jego syn
- Ewa Kaim, Lidia Duda Abraham Wiengierowicz **
- Anna Radwan Michaił Płatonow
- Bartosz Bielenia (gościnnie), Paweł Pogorzałek (AST) Aleksandra - Sasza, jego żona, córka Tryleckiego **
- Ewa Kolasińska Osip
Twórcy
- Larisa Łomakina scenografia, kostiumy
- Agnieszka Lubomira Piotrowska tłumaczenie
Warning: file_get_contents(http://vimeo.com/api/v2/video/153077609?dnt=1&app_id=122963.php): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /wp-content/themes/stary-teatr/single-repertuar.php on line 159