Zespół aktorski

Aktorzy

Łukasz Szczepanowski

Łukasz Szczepanowski

„Łukasz Szczepanowski ma karierę jak w banku. Jest uroczy, i nie chodzi mi o piękne oczy, chodzi o wszystko, o luz na scenie, o dramatyczne spojrzenie, bawienie się graniem, o niefałszowanie, o występ w Do dna. Będzie bogiem – tak będzie”  – napisano na łamach „Ha!artu!” i jest to ledwie wyimek pochwał, którymi zasypali go recenzenci. Aktor został doceniony między innymi za „ujmująco liryczne wybrzmiewanie każdego dźwięku” (Patryk Nalepka) oraz znakomity warsztat, który pozwolił na zbudowanie głębokiej, energetycznej i emocjonującej roli (Tomasz Domagała). Te recenzje artysta otrzymał po spektaklu Mikołaja Grabowskiego Wspomnienia polskie (AST/PWST)  zrealizowanego na podstawie autobiograficznych felietonów Witolda Gombrowicza oraz po  nagradzanym Do dna, w reżyserii Ewy Kaim, który doczekał się ekranizacji w Teatrze Telewizji.  

W krakowskiej AST (PWST) wystąpił w spektaklach dyplomowych Na L…, w reżyserii Aleksandry Koniecznej oraz Niech żyje wojna Pawła Demirskiego (reżyseria Remigiusz Brzyk), gdzie grał na perkusji, która od czasów szkoły muzycznej pozostaje jego ulubionym instrumentem. Zdolności muzyczne wykorzystał także w Nocach waniliowych myszy w Teatrze Barakah (Odcinek 5. Lokalna kretynka), spektaklu otwierającym 40. Krakowskie Reminiscencje Teatralne, w którym współtworzył muzykę na żywo. Na scenie aktor zachwycał jednak nie tylko grą na instrumentach perkusyjnych, ale także wokalem o szerokiej skali i umiejętnością operowania białym głosem, charakterystycznym dla muzyki ludowej.

Jego talent został doceniony przez Marcina Hycnara, który zaangażował Łukasza Szczepanowskiego – jeszcze studenta – do spektaklu Romeo i Julia otwierającego sezon artystyczny 2015/2016 w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. Reżyser tak wypowiadał się o angażu początkujących aktorów: „Myślę, że ich energia, młodość i wdzięk dają wiele spektaklowi” (PAP). W tym samym teatrze aktor pojawił się jeszcze raz w bajkowej opowieści  o czarnoksiężniku z krainy Oz (reżyseria Jarosław Kiljan), o którym pisała Ewa Nowicka (teatralny.pl): „W pełnym zachwycie nad otoczeniem oglądałam Czarnoksiężnika z krainy Oz, a w czasie przerwy podzieliłam się z moją towarzyszką uczuciem, że oto właśnie oglądam cudowną i magiczną bajkę na dobranoc”. Z kolei w innej „magicznej bajce na dobranoc”, jakim jest spektakl Justyny Łagowskiej Alicja. Pod żadnym pozorem nie idź tam (Teatr im. A. Fredry, Gniezno) Łukasz Szczepanowski wcielił się, w zastępstwie Pawła Dobka, w rolę Kota.

W Teatrze Scena STU aktor otrzymał role w Ślubach Panieńskich Krzysztofa Pluskoty, gdzie jako Albin zachwyca autentycznością i wyczuciem scenicznym (Agnieszka Gałczyńska) oraz w inscenizacji Łukasza Fijała Przybory Wasowskiego. Dom wyobraźni. (db)

Nagrody

2017 – Laureat (nagrody zespołowej) Grand Prix Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi za spektakl dyplomowy krakowskiej PWST Do Dna, w reż. Ewy Kaim

2017 – Nagroda stowarzyszenia All in UJ dla najlepszego aktora młodego pokolenia

2016 – Nagroda Ludwik 2016 w kategorii Najlepsza partnerska rola męska

 

W teatrze

W repertuarze