Repertuar

SEKS, HAJS i GŁÓD, kronika rodzinna według Emila Zoli 

SEKS, HAJS i GŁÓD, kronika rodzinna według Emila Zoli 

na podstawie scenariusza autorstwa Luka Percevala w tłumaczeniu Sławy Lisieckiej pt.: "KARMA - ZOLA"
Reż. Luk Perceval
Duża Scena
ul. Jagiellońska 1

najbliższe spektakle

  • 13.05
    18:00
  • 14.05
    18:00
    • Napisy w języku angielskim
  • 15.05
    18:00
SEKS, HAJS i GŁÓD, kronika rodzinna według Emila Zoli 

Data
premiery

18.01
2025

czas
trwania

2 h 30 min.

Bilety

90,00 zł
bilet normalny
60,00 zł
bilet ulgowy
kup bilet

Luk Perceval, reżyser 3SIÓSTR i Pewnego długiego dnia powrócił na scenę Narodowego Starego Teatru w Krakowie, przygotowując adaptację monumentalnego cyklu powieści Les Rougon‑Macquart autorstwa Emile’a Zoli, jednego z najsłynniejszych pisarzy francuskich.  Autor opisał w 20 tomach losy jednej fikcyjnej rodziny Rougon‑Macquartów, bohaterami czyniąc biznesmanów, ekspedientki, rewolucjonistów, prostytutki, górników czy lekarki. Każdy członek/członkini rodziny mierzy się z tym, co poprzednie pokolenie przekazało mu/jej w spadku: biedą, alkoholizmem, szaleństwem, ambicją, talentem artystycznym. Jednocześnie pozostaje pod wpływem rzeczywistości, w jakiej funkcjonuje. Zola przedstawił w cyklu głębokie zmiany społeczne i gospodarcze końca XIX wieku, tworząc poruszające historie o chciwości, pożądaniu, poszukiwaniu szczęścia, miłości i lepszego życia.W swojej adaptacji słynnej sagi Luk Perceval zadaje na nowo postawione przez Zolę pytania: co determinuje rozwój ludzkości? Skąd przybywamy? Jak staliśmy się ludźmi, którymi jesteśmy dzisiaj? Czy ludzkość może stać się „lepsza”?

Szaleńczy krzyk Małgorzaty Zawadzkiej i szept Anny Dymnej, nieokiełznana energia Aleksandry Nowosadko, pełna pasji Ewa Kaim i eteryczność Magdy Grąziowskiej, wypełniający sobą przestrzeń sceny Krzysztof Zawadzki i wycofany, grający gdzieś na proscenium Roman Gancarczyk. Aktorzy uzupełniają się też wcielając w role, są jedną postacią, zaraz kolejną, raz kobietą, za chwilę mężczyzną. A wspólnie wyśpiewana piosenka „Formidable” ma moc o wiele większą niż wyśpiewywane solo songi (niektóre śmiało mogłyby konkurować z oryginałem).
Anna Piątkowska, „Dziennik Polski”

Spektakl powstaje w ramach projektu partnerskiego Polski teatr – Europa, współtworzonego przez Narodowy Stary Teatr i Instytut Adama Mickiewicza.

Spektakl dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Twórcy