Repertuar
Głód
Reż. Aneta Groszyńska
ul. Jagiellońska 1
Data
premiery
2016
daty
wystawiania
- 18.12
2016 - 20.12
2016 - 21.12
2016 - 05.01
2017 - 06.01
2017 - 07.01
2017 - 08.01
2017 - 10.02
2017 - 11.02
2017 - 11.02
2017 - 12.02
2017 - 21.03
2017 - 22.03
2017 - 23.03
2017 - 24.03
2017 - 06.04
2017 - 07.04
2017 - 08.04
2017 - 09.04
2017 - 10.06
2017 - 11.06
2017 - 13.06
2017 - 01.10
2017 - 03.10
2017 - 24.11
2017 - 25.11
2017 - 26.11
2017 - 01.12
2017 - 02.12
2017 - 25.01
2018 - 26.01
2018 - 27.01
2018 - 28.01
2018 - 27.02
2018 - 28.02
2018 - 13.03
2018 - 14.03
2018 - 15.03
2018 - 16.03
2018 - 04.05
2018 - 05.05
2018 - 06.05
2018 - 30.10
2018 - 31.10
2018 - 02.11
2018 - 03.11
2018 - 12.12
2018 - 13.12
2018 - 14.12
2018 - 22.01
2019 - 23.01
2019 - 24.01
2019 - 25.01
2019 - 23.03
2019 - 24.03
2019 - 26.03
2019 - 27.03
2019 - 10.05
2019 - 11.05
2019 - 12.05
2019 - 26.05
2019 - 18.03
2020 - 19.03
2020 - 20.03
2020 - 21.03
2020 - 07.04
2020 - 08.04
2020 - 16.04
2020 - 17.04
2020 - 27.03
2021 - 28.03
2021 - 30.03
2021 - 31.03
2021 - 14.12
2021 - 15.12
2021 - 16.12
2021 - 03.03
2022 - 04.03
2022 - 05.03
2022 - 06.03
2022
czas
trwania
„Jak, do diabła, możemy żyć, wiedząc, że dzieją się takie rzeczy?” – pytają wykonawcy przejmującego musicalu o głodzie, zjawisku, które uśmierca rocznie miliony ludzi. Inspirowany głośną książką Caparrósa spektakl opowiada o ludziach, którzy nie mają co jeść – i o tych, którzy mogą jeść wszystko, na co mają ochotę. I o tym, że to nie są niezależne zjawiska. „Uprawiane przez Zachód zbiorowe wyparcie, szczelne odgrodzenie od problemu murami galerii handlowych, jest jak rzucony dawno temu bumerang – w którymś momencie musi powrócić. I eksplodować. Zbliża nas do tego momentu każdy zjedzony burger. Może dobrze byłoby się na ten moment przygotować” – oświadczają twórcy i przystępują ataku. Lekka, łatwa i przyjemna forma kryje zjadliwą ironię. Czwórka aktorów w brawurowych układach wokalno-choreograficznych i krótkich scenkach-fleszach, rozgrywanych na tle czerwonego transportowego kontenera, obnaża bezwzględne dla tzw. Trzeciego Świata mechanizmy rynku oraz nieskuteczność charytatywnych akcji. I boleśnie pozbawia nas samozadowolenia. Śmiejemy się, owszem, ale z czasem ten śmiech staje nam ością w gardle…
Musicalowe, pstrokate i głośne sceny bawią. Aktorzy odgrywają i przerysowują medialne zaangażowanie społeczne w przeciwdziałanie ubóstwu, wyolbrzymiają wizję społecznego konsumpcjonizmu, generując czarny humor, który niesie za sobą obraz nędzy i głodu. Potem przychodzi chłodna statystyka i cisza. „Głód jest milczeniem” – mówi jedna z postaci.
Piotr Raganowicz-Macina, „Nowa Siła Krytyczna”
Wyjazdy:
2019 – XXXIV Dni Sztuki Współczesnej, Białystok
obsada
- Szymon Czacki
- Urszula Kiebzak
- Katarzyna Krzanowska
- Małgorzata Biela (gościnnie), Anna Paruszyńska - Czacka **
Twórcy
- Tomasz Walesiak scenografia i kostiumy
- Jan Czapliński adaptacja i dramaturgia
- Jerzy Rogiewicz muzyka
- Marta Szafrańska-Brandt przekład
- Adam Zapała światło
- Katarzyna Zielonka konsultacje choreograficzne
Warning: file_get_contents(http://vimeo.com/api/v2/video/199144608?dnt=1&app_id=122963.php): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /wp-content/themes/stary-teatr/single-repertuar.php on line 159