Repertuar

Głębiej

Głębiej

wg "Kobiety Schrödingera" Aleksandry Zielińskiej
Reż. Małgorzata Wdowik
Nowa Scena
ul. Jagiellońska 1

najbliższe spektakle

  • 01.04
    Odwołany
  • 02.04
    Odwołany
  • 03.04
    Odwołany
  • 04.04
    Odwołany
Głębiej

Data
premiery

28.02
2020

czas
trwania

1 godz.10 min

Bilety

50 zł
normalny
30 zł
ulgowy
kup bilet

Główna bohaterka, Kobieta Schrödingera Debiutantka (Magda Grąziowska) w oczekiwaniu na diagnozę, opuszcza świat zewnętrzny, zanurza się w swoim ciele, by odnaleźć się we wnętrzu wielkiego wieloryba, gdzie spotyka cały Chór Kobiet Schrödingera (Anna Paruszyńska) i trafia w sam środek przewrotnych zależności między kolejnymi ogniwami łańcucha pokarmowego. Wykreowany podwodny świat zamieszkany przez rozmaite stworzenia, m.in. Rybę Głębinową (Małgorzata Gałkowska), Ławicę Ryb Pielęgnic (Katarzyna Krzanowska) i Wargatka Sanitarnika (Bolesław Brzozowski), jest próbą poszerzenia postrzegania choroby i kobiecego ciała, wplecenia ich w złożone mechanizmy wielkiego ekosystemu. Fantazja ta mieści w sobie całe spektrum emocji i doświadczeń związanych z chorobą i jej przeżywaniem – złość, odrzucenie i gniew wobec własnego ciała, penetrowanego w głąb w poszukiwaniu przejawów choroby. Staje się też próbą zrozumienia własnego organizmu i zasad jego funkcjonowania – wiwisekcją przemocowości obowiązujących procedur medycznych, które dezintegrują obraz własnego ciała i poczucie tożsamości.

Spektakl Głębiej powstał w oparciu o dramat Aleksandry Zielińskiej Kobieta Schrödingera napisany w ramach warsztatów dramatopisarskich NASZ GŁOS zorganizowanych w Starym Teatrze w sezonie 2018/2019 z okazji obchodów 100. rocznicy uzyskania przez kobiety praw wyborczych w Polsce. Owocem tych warsztatów jest cyfrowa antologia dramatów, zamieszczona na stronie www.stary.pl.


Spowolnienie czasu, poczucie znajdowania się w dziwnej bańce, w której rzeczywistość odbiera się ze zwiększoną ostrością, a jednocześnie z poczuciem nierealności, nakładające się rozmowy, zderzenie własnej debiutanckiej bezradności z fachowością i niechęcią personelu i współpacjentów, myśli i wspomnienia kołatające w głowie – wszystko to jest wrażliwie pokazane i dobrze zagrane.

Joanna Targoń, „Gazeta Wyborcza”.

Nagrody i wyjazdy:

Spektakl bierze udział w 26. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej.

 

Twórcy