Bartosz Dziadosz (PLEQ)

Kompozytor, producent muzyczny, a także kurator. Reprezentuje eksperymentalny nurt w muzyce elektronicznej. W swoich kompozycjach łączy ze sobą gatunki muzyczne takie jak drone, ambient, abstrakcyjny glitch i modern classical. W 2005 roku powołał do życia projekt PLEQ. Wydał płyty w różnych wytwórniach na całym świecie, m.in. w Tokio, Francji, Canton czy Montrealu. Kolaboruje z artystami z różnych zakątków świata, a także jest kuratorem moskiewskiej wytwórni Dronarivm. Brał też udział w wielu kompilacjach charytatywnych, gdzie znalazł się u boku takich artystów jak Max Richter, Autechre, Nils Frahm, Future Sound Of London, itd. Oprócz Polski, koncertował również w Rosji, Anglii, Szwajcarii, Norwegii, Szwecji, Rumunii, Grecji, Litwie, itd.Od kilku lat bardziej niż produkcją płyt, zajmuje się komponowaniem muzyki do spektakli teatralnych i krótkich form dokumentalnych. Ma za sobą ponad 20 spektakli teatralnych (zarówno w Polsce, jak i za granicą: Słowenia, Łotwa, Szwajcaria, Niemcy), do których komponował muzykę. Przygodę z teatrem rozpoczął od słuchowiska radiowego w Starym Teatrze w Krakowie. Skomponował także muzykę do spektaklu „Nie Ma” w formie Teatru Telewizji wyprodukowanego przez WFDiF. Jest autorem ścieżki dźwiękowej do słuchowisk radiowych „Wszystko o mojej matce” (Transfer 2016 – główna nagroda przyznawana przez Radio Kraków) i „Moja podróż do Rosji”, które zostało wydane w formie płyty CD jako dodatek do Krytyki Politycznej.) Obecnie współpracuje z Tomkiem Śpiewakiem, Lucy Sosnowską, Grzegorzem Jaremko, Wiktorem Rubinem i na stałe z Michałem Borczuchem, z którym zrobił kilkanaście spektakli w najważniejszych polskich teatrach- Teatr Nowy, Teatr Studio i TR w Warszawie. 2 lata z rzędu jego projekty otrzymały nagrody Grand Prix na najważniejszym polskim festiwalu teatralnym- Boska Komedia za spektakle „Apokalipsa” i „Wszystko o mojej matce”. 18 września 2018 spektakl „Wszystko o mojej matce” miał swoją premierę w TVP Kultura. Brał udział w projekcie „Do ostatniego drzewa”, który miał na celu zaprzestanie wycinki drzew w Puszczy Białowieskiej. Projekt ten przełożył się na wiele sukcesów, m.in. 13 lwów w Cannes (3 złote, 3 srebrne i 7 brązowych). Skomponował muzykę i stworzył instalacje dźwiękowa do wystawy Agaty Grzybowskiej „9 bram i z powrotem ani jednej” która miała swoją premierę 25 czerwca 2018 roku w Galerii Pauza podczas Miesiąca Fitografi w Krakowie.

W teatrze